• Professionele apparatuur huren
  • Hoge klanttevredenheid. 9.4
  • Specialist in Amsterdam

Verhuurinformatie

Op deze pagina leest u de belangrijkste verhuurinformatie. Klik op een van de onderstaande links om direct naar het juiste artikel te gaan.

Zelf ophalen en retourneren | Transport | Op- en afbouw | Technisch personeel |Online bestellen | Huurperiode | Staffelkorting | Betaalprocedure | Verzekering | Algemene voorwaarden | Privacyverklaring (AVG) |

 

Zelf ophalen en retourneren

Wilt u de gehuurde apparatuur zelf ophalen en retourneren? Bij Licht Geluid Oostzaan kunt u gereserveerde materialen ophalen en retourneren op een af te spraken tijdstip op ons adres.


Transport

Wij verzorgen graag het transport van de gehuurde materialen. Bezorgen en ophalen doen wij op de door u gewenste locatie. Geef bij uw bestelling of offerte aanvraag aan dat u gebruik wilt maken van onze transportservice.

Transportkosten bedragen € 0,50 ex. btw per kilometer. De kilometers worden als volgt berekend: 4x een enkele afstand vanaf postcode 1507 CA naar de postcode van het afleveradres (een retourrit voor het bezorgen van de spullen en een retourrit voor het ophalen van de spullen).


Vooraf bespreken wij met u de datum en het tijdstip voor het bezorgen en ophalen. Dit doen wij telefonisch of per e-mail. In overleg en tegen een toeslag is het ook mogelijk om uw transport te verzorgen buiten bovenstaande tijden. Neem hiervoor contact op


Ons transport dient tot 25 meter van de locatie te kunnen komen. Als de locatie moeilijk te bereiken is dan dient dit van te voren aangegeven te worden. Indien de locatie niet op de begane grond ligt, dan moet de locatie in ieder geval met een lift te bereiken zijn. Is er ook geen lift aanwezig? Geef dat ook van te voren aan. Eventuele parkeerkosten worden op nacalculatie doorberekend.


Al onze materialen en apparatuur wordt aangeleverd in kratten, flightcases of transporthoezen. Deze goederen blijven op het afleveradres achter. Zorg ervoor dat deze goederen veilig, netjes en droog opgeslagen worden.

Bij het ophalen van de materialen/apparatuur dient alles op dezelfde manier en locatie klaar te staan, zoals u deze van ons ontvangen heeft. Dit betekent dat alle gehuurde materialen transportklaar moet staan, zodat wij de materialen direct kunnen meenemen en inladen. Indien de gehuurde materialen niet transport klaarstaan en wij extra werkzaamheden moeten uitvoeren zoals afbouw of het opnieuw oprollen van bekabeling, dan worden hier extra kosten voor in rekening gebracht. Dit willen wij uiteraard voorkomen en daarom vragen wij u ook om onze materialen zorgvuldig en op tijd klaar te zetten.


Liever transport inclusief op- en afbouw service?
Lees hieronder meer over op- en afbouw


Op- en afbouw

Onze medewerkers komen alle gehuurde materialen graag bezorgen, opbouwen/installeren, afbouwen en ophalen. We vertrekken pas als alles werkt. Ook krijgt u een korte en duidelijke uitleg, zodat u de gehuurde materialen eenvoudig zelf kunt gebruiken, aanzetten en uitzetten.

Geef bij uw bestelling of offerte aanvraag aan dat u gebruik wilt maken van onze op- en afbouw service. U kunt alleen van onze op- en afbouw service gebruik maken indien wij ook het transport verzorgen. Omdat wij alles voor u regelen kunt u zich bezig houden met de overige voorbereidingen van uw feest of evenement.

De datum en het tijdstip wordt vooraf en in overleg met u besproken per telefoon of e-mail.

De kosten voor op- en afbouw bedragen € 50,- per uur per medewerker. De prijs wordt berekend op basis van de hoeveelheid apparatuur die op- en afgebouwd moet worden. In de offerte ziet u een schatting van de op- en afbouwkosten. Door onze ruime ervaring komt deze prijs bijna altijd overeen met de daadwerkelijk gewerkte op- en afbouw uren. Als onze werkzaamheden door omstandigheden uitlopen, dan worden extra uren op nacalculatie in rekening gebracht. Dit wordt uiteraard overlegd met u op locatie.

Het op- en afbouw tarief van € 50,- per uur geldt op maandag t/ vrijdag van 09.00 tot 22.00 uur. In overleg is op- en afbouw buiten deze tijden mogelijk. In veel gevallen wordt hier een toeslag voor gerekend. Neem hiervoor contact op


Wilt u dat er een technicus aanwezig is tijdens uw evenement?

Lees hieronder meer over technisch personeel


Technisch personeel

Onze technische medewerkers verzorgen de bediening en werking van de gehuurde apparatuur, zodat u hier geen omkijken naar heeft.

De kosten voor een licht, geluid of beeldtechnicus bedragen € 65,- per uur. De totaalprijs wordt per project bepaald. Voor sommige dagen en tijdstippen wordt een toeslag gerekend. U wordt hierover vooraf geïnformeerd.


Online bestellen

Huur eenvoudig apparatuur via onze online verhuurshop. Nadat u de materialen via onze verhuurshop heeft besteld ontvangt u binnen 5 minuten een orderbevestiging per e-mail. Binnen 24 uur nemen wij per e-mail of telefonisch contact met u op voor het afspreken van bezorg/ophaaltijden of afhaal/retourtijden. Hierna volgt de betaling en levering. 

Heeft u telefonsich of via ons contactformulier een offerte aanvraag gedaan? Dan ontvangt u binnen 24 uur een gespecificeerde offerte per e-mail. Zodra u de offerte accordeert wordt de apparatuur definitief gereserveerd. Het accorderen van de offerte doet u online. U dient onze offerte digitaal te ondertekenen door middel van een handtekening. Als de offerte ondertekent en verstuurd is ontvangen wij een bevestiging en is de reservering definitief. Hierna volgt de betaling en levering.

Lees meer over betaling


Advies of vragen?
Advies nodig op het gebied van licht, geluid en beeld of vragen over onze producten? Stuur een e-mail naar info@lichtgeluidoostzaan.nl


Huurperiode

Geef bij uw online bestelling alleen de gebruiksdagen aan. In overleg kunnen materialen een dag van te voren bij ons opgehaald of op locatie geleverd worden. Terugbrengen of ophalen gebeurt op de dag na de gebruiksdag(en), behalve op zondag. In overleg kunnen gehuurde materialen buiten de openingstijden opgehaald en teruggebracht worden bij ons magazijn. Dit is ook mogelijk voor bezorgen, installeren en ophalen. Onze reguliere openingstijden zijn maandag t/ vrijdag van 10.00 tot 18.00 uur.


Weekend
Wilt u materiaal huren op zaterdag of zondag? Dat is mogelijk. Materialen die u op zaterdag huurt/gebruikt, haalt u vrijdag bij ons op. Als u heeft gekozen voor onze transport en/of op- en afbouw service, dan wordt alles in dit geval ook op vrijdag of zaterdag geleverd. Maandag brengt u de materialen weer terug of wij halen alles op. Zondag blijven de materialen dus op locatie staan. Hier worden uiteraard geen extra kosten voor gerekend.

Op zondag apparatuur huren/gebruiken? Op zaterdag haalt u de materialen bij ons op of wij komen zaterdag langs voor levering op locatie. Maandag brengt u de materialen weer terug of worden de materialen weer door ons afgebouwd/opgehaald. Tijden worden vooraf en in overleg met u besproken. Telefonisch of per e-mail.


Staffelkorting

Voor meerdaagse of lange termijn huur hanteren wij een aantrekkelijke staffelkorting. In de winkelwagen van onze verhuurshop wordt automatisch de prijs inclusief staffelkorting getoond. Deze prijs wordt ook in uw offerte verwerkt. Onze voordelige staffelkorting word als volgt bepaald;

1 dag dagprijs x1 
2 dagen dagprijs x1,5 
3 dagen dagprijs x2 
4 dagen dagprijs x2,4 
5 dagen dagprijs x2,8
6 dagen dagprijs x3 
7 dagen dagprijs x3,2 
8 dagen dagprijs x3,4 
9 dagen dagprijs x3,8 
10 dagen dagprijs x4,2 
11 dagen dagprijs x4,6 
12 dagen dagprijs x5 
13 dagen dagprijs x5,4
14 dagen dagprijs x5,8 
15-21 dagen dagprijs x6
22-28 dagen dagprijs x7


Langere periode huren? Wij maken graag een scherpe aanbieding. Neem hiervoor contact op


Betaalprocedure en betaalmethodes

Zodra u een definitieve orderbevestiging heeft ontvangen of een offerte geaccordeerd heeft, ontvangt u van ons de factuur per e-mail. U kunt kiezen uit 4 betaalmethodes. Voor zakelijke klanten is in overleg betalen op rekening mogelijk.


1. Veilig online betalen

U ontvangt de factuur en een betaallink per e-mail. Via deze link komt u veilige een online betaalomgeving. Hier kunt u kiezen uit de volgende betaalmethodes; iDEAL of overboeking. Betalingen dienen minimaal één dag voorafgaand aan de afleverdatum te zijn voldaan om (uit)levering te garanderen.


2. Pinnen bij onze medewerker

Pinnen? Ja graag. Onze medewerker heeft een draadloos pinapparaat bij zich. Ons pinapparaat accepteert de volgende betaalpassen: alle EU pinpassen, Maestro, VPAY, MasterCard, Visa, JCB.U


3. Op rekening voor bedrijven

Bedrijven die in het verleden bij ons gehuurd hebben mogen achteraf op rekening betalen. U ontvangt de factuur als PDF-bestand per e-mail. Het bedrag maakt u rechtstreeks over naar onze bankrekening. De betalingstermijn bedraagt 30 dagen. In overleg kunt u als nieuwe zakelijke klant ook op rekening betalen. We zijn ons bewust dat veel middelgrote en grote bedrijven een betalingstermijn hanteren van 30 dagen waarvan in veel gevallen niet kan worden afgeweken.


Contant betalen is bij ons niet mogelijk.


Verzekering

Bij het aangaan van een huurovereenkomst mag de verhuurder er stilzwijgend vanuit gaan dat u als huurder volledig verzekerd bent voor de gehuurde materialen en de hierbij geldende nieuwprijs hiervan. U bent als huurder verantwoordelijk voor schade, verlies of diefstal van de materialen gedurende de huurperiode. Vanaf het moment dat u de materialen bij ons komt ophalen totdat de materialen weer door zijn teruggebracht.

Indien wij de materialen bezorgen en ophalen of opbouwen/installeren op locatie, bent u verantwoordelijk vanaf het moment dat wij de gehuurde materialen hebben afgeleverd of opgebouwd totdat wij de gehuurde materialen weer komen ophalen/afbouwen. Als wij materialen bezorgen of opbouwen/installeren vragen wij ook altijd om een handtekening. Hiermee geeft u aan dat u vanaf dat moment verantwoordelijk bent voor de gehuurde materialen. Als wij de materialen weer komen ophalen dienen alle materialen compleet en in dezelfde staat klaar te staan, zoals wij het ook hebben achtergelaten.


Vraag bij uw verzekeraar naar de mogelijkheden. Bijvoorbeeld of u een eenmalige evenementen verzekering kunt afsluiten. Uiteraard is dit voor het huren voor wat losse apparatuur overdreven, maar voor grotere producties is dit zeker de moeite waard. Wij kunnen u helaas geen verzekering verstrekken als verhuurder. Voordat u bij uw verzekeringsmaatschappij gaat informeren raden wij aan voorafgaand contact met ons op te nemen, zodat wij u kunnen voorzien van de benodigde verzekerde waarde.

Uiteraard gaan wij er gewoon vanuit dat u al onze materialen netjes en met gezond verstand gebruikt. De kans dat er dan iets fout gaat is minimaal!


Algemene Voorwaarden

Op als onze offertes en aanbiedingen zijn onze Algemene Voorwaarden van toepassing. Op deze Algemene Voorwaarden is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

Vragen over onze Algemene Voorwaarden? info@lichtgeluidoostzaan.nl


Privacyverklaring AVG

Licht & Geluid verhuur Oostzaan, gevestigd te Oostzaan, is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens zoals weergegeven in deze privacyverklaring. Voor specifieke vragen en/of opmerkingen ten aanzien hiervan kan contact via email worden opgenomen met info@lichtgeluidoostzaan.nl